Ett jösses-vad-har-jag-gjort-moment – A gaahh-moment

Ett jösses-vad-har-jag-gjort-moment

Mina trogna läsare har märkt att bloggen varit tyst på sistone – väldigt tyst till och med. Av en mängd orsaker och skäl har det blivit så, men nu hade jag tänkt att det skulle bli ändring på sakernas tillstånd!

I förra veckan blev jag tillfrågad av Marcus Evans om jag ville tala på en konferens om PR och Sociala Medier de anordnar här i Paris is maj. Eftersom det är litet spänt mellan mig och min arbetsgivare tackade jag först nej med hänsyn till det. Men sa konferensanordnaren – tala som fristående expert! Och då kom saken i ett annat läge. Efter mycket vånda och grunnande fram och tillbaka har jag tackat ja till erbjudandet och kommer att tala den 20 maj. På franska. Mais oui.

Under tiden kommer jag att blogga om hur mitt anförande utvecklas – tips mottages med tacksamhet!

 _________________________________

A gaahh- moment

My faithful readers might have noticed that the blog has been silent lately – very silent even. The reasons for silence have been many and varied but now there is change in the air!

Last week I was contacted by Marcus Evans if I wanted to present at one of their conferences on PR and Social Media they are organising in May here in Paris. Since the relations with my employer have been a wee bit tense lately I initially answered no thanks to the invite. But the organiser came back and proposed that I’d speak as “freelancer”! This changed matters. After a lot of thinking, pondering and anguish I said yes to the offer and will be speaking on May 20th. In French. Mais oui.

 In the meantime I’ll be blogging on how my presentation is developing – hints and tips are more than welcome!

Kommentera

